neděle 17. února 2013

Poslední den v Cartageně a Kolumbii



Těch šest týdnů uteklo jako voda. Neuveřitelné. Během cestování ten čas utíká nějak rychleji, než když člověk pracuje. Nastal poslední den v Kolumbii. Zítra již v jedenáct dopoledne odplouvám do Panamy. Čeká mě 5 dní na moři, tedy pět dní bez informační technologie. Zakotvíme v pátek 22. února v El Porvenir a odtud se ještě během odpoledne přesunu do Ciudad de Panama.
Ráno jsem se vzbudila do zataženého dne. Již večer do Cartageny připlouvaly mraky. Docela se mi to hodilo, protože jsem mohla lépe dýchat během procházky ulicemi. Dnes to bylo vyloženě o bloumání ulicemi a hledání posledních suvenýrů. Spousta obchůdků nabízí kýče, takže dilema, co dovézt bráchoví jsem nakonec vyřešila v supermarketu. Sobě jsem si pořídila "panamský "kolumbijský klobouk, který na rozdíl od těch prodávaných v Panamě, je vyroben v Kolumbii (on je to vlastně kolumbijský koloniální klobouk, jak uvádí štítek). Cenu jsem usmlouvala z 25 na 15 tisíc. Panamský klobouk má původ v Ekvádoru, odkud je také většinou dovážen. Vyrábí se z vláken listí nějaké rostliny. Popularitu mu přinesl během výstavby panamského průplavu americký prezident Roosevelt, nosil jej i Frank Sinatra. Je mi jasné, že to, co jsem koupila není pravý panamský klobouk, ale alespoň je originální kolumbijský a ne Made in China. Ostatně s čínskými napodobeninami tradičních kolumbijských sombrér má Kolumbie poslední dobou problém. Trh totiž zaplavily napodobeniny tradičních rukodělných výrobků a turisté si tak často kupují nevědomky čínské šmejdy. Taky už jsem narazila n klobouky s visačkou "made in china"a nebo raději s žádnou. Jinak, co se týká v Evropě běžně dostupných turistických pohlednic, tady v Kolumbii jsem měla velký problém na nějakén narazit. A když už, tak jejich kvalita stála za houby, nebo nebyl žádný výběr. A přitom tu za pohledy zaplatíte evropskou cenu (o posílání pohledu ani nemluvim). Takže dnes relax, balení batohu do podoby "do spodu nepotřebné věci, nahoru plavky a opalovací krém". Čeká mě poslední noc v Kolumbii. Jo a na ten ventilátor jsem si již zvykla.

Žádné komentáře:

Okomentovat