neděle 27. ledna 2013

Celodenní výlet jeepem po okolí

Druhý den v San Agustinu jsem se rozhodla využít služeb místních nabízejících celodenní výlet jeepem po těch nejzajímavějších místech okolí. Ne všude bych se dostala autobusem a cesty tu nejsou značené, takže nejlepší možností bylo zaplatit si výlet jeepem. Cena 30 tisíc pesos a celý den na cestě. V devět jsem byla vyzvednuta od hostalu pánem na motorce, takže den začal trochu adrenalinově. Udržet se v zadu během jízdy po kamenité cestě, když nejsem zvyklá jezdit na motorce, bylo docela náročné. Byla jsem dovezena na místo srazu, nasedli jsme do jeepu a mohlo se vyrazit. Mezi zastávkami byly i vodopády, co jsem chtěla vidět a další dvě archeologická náležitě, do nichž jsem měla v rámci včera koupené vstupenky také přístup. Kromě toho jsme se podívali do soutěsky, kde řeka Magdalena protéká kaňonem v šířce 2,2 metrů. Místo se jmenuje El Estrecho. Bylo nás pět a náš mladý řidič Christian nás vezl po kamenných cestách plných děr. Zastavili jsme se ve vesnici Obando, kde je několik pohřebních míst na prostranství před kostelem. Následoval přejezd přes řeku Mazamoras do oblasti plné políček s cukrovou třtinou. Předtím, než jsme se dokodrcali k nalezišti Alto de los Idolos, objednali jsme si jídlo, které pak na nás čekalo po prohlídce. Alto de los Idolos je dalším nalezištěm pohřebišť s kamenným sochami. Oběd byl sytý a po něm jsme vyrazili k nalezišti Alto de las Piedras, kde již bylo jen několik soch. Tím se skončila archeologická část výpravy a před námi byly vodopády. Nejdříve jsme zamířili k Salto de Bordones, což je majestátní 400 metrů hluboký vodopád na řece Magdaleně. Podle Christiana je největším v Kolumbii. Dívali jsme se na něj z vyhlídky a na jeho spodek jsem neviděla. Ale byl impozantní. Druhý vodopád Salto del Mortiňo byl také zajímavý, i když jen 180 metrů hluboký. Za přístup na vyhlídku se zde platilo tisícovkou. Zpět do San Agustinu jsme se dostali o půl páté. Koupila jsem po cestě trochu mletého masa a udělala si k večeri něco ve stylu boloňské omáčky se zbytkem špaget.

Žádné komentáře:

Okomentovat