čtvrtek 10. ledna 2013

Odpočinkový den v Guatape


Třetí den jsem se rozhodla relaxovat. Ráno jsem v klídku posnídala a pak se vydala pěšky do Guatape. Bylo trochu pod mrakem, tak se mi hodila mikina. Do Guatape jsem dorazila v deset, což bylo ješte brzy. Stánkaři teprve chystali své zboží a ani turistů tu moc nebylo, kteří by měli zájem o projižďku po vodní nádrži. 
Musela jsem se tedy chvíli procházet a když jsem uviděla skupinku Kolumbijců, jak míří na molo k člunům, přidala jsem se a poprosila je, aby mě vzali s sebou. Cena 10 tisíc pesos (i když nasadili cenu na 15 tisic, ale na hostalu mi řekli, že to stojí 10). Vyrazili jsme na hodinovou projížďku, během níž nás kapitán informoval o nějakých faktech, jako třeba, že nádrž má po obvodu 800 km a v nejhlubším místě má na 120 m. V roce 1979, když byla stavěna, byla zatopena vesnice Peñon (ten nový byl vystaven o několik km dál, 10 km od Guatape). Jako memento na vesnici vyčnívá nad hladinu jen kříž, který je umístěný na věži zatopeného kostela. V tom místě je voda hluboká 30 metrů. Než jsme ale dojeli ke kříži, objeli jsme ostrov, který zabral Pablo Escobar a také jeho finku Manuela, která prý bývala jednou z nejhezčích Escobarových. Dnes je z ní ruina. Posledním místem navštíveným během plavby byl ostrov Isla de la Fantasia jehož význam je mi neznámý. Na malém ostrůvku totiž kromě několika chatek nic není.
Po projížďce jsem poobědvala polévku a nějaké empanadas a pomalu zamířila na hostal, kde jsem zaujala místo v houpací síti na balkóně hostalu a pokračovala v četbě knihy "50 odstínů šedi". 



Žádné komentáře:

Okomentovat