středa 9. ledna 2013

Výlet na kole po okolí Guatape













Dnešní den se opět velmi vyvedl. Slunečno s občasnými bílými mraky a 23 stupňů. Od majitelů hostalu jsem si za 15 tisíc pesos půjčila horské kolo, dostala jsem ručně malovaný plánek trasy "Vuelta al anillo", která vede po okolí Guatape a vydala se na objevnou cestu.
Prašná cesta, občas kamenitá, klesala a stoupala a já každou chvíli sesedala z kola, abych vytáhla foťák a zachytila tu krásu. Vonělo to po jehličí a kravincích. Cesta lemovala domky vesničanů s políčky, na kterých se pásly krávy.
Zastavila jsem se na plácku u potoka, kde se pásla jedna kráva a neodolala jsem, sedla na žulový kámen, zula sandále a namočila chodidla. Voda byla osvěžující. Chvíli jsem si máčela nohy a užívala si ten klid. Po cestě je možné navštívit benediktiansky klášter Monasterio de Santa Marta de la Epifania. Docela vyfluslá  jsem tam vytlačila kolo. Na první pohled je to modernější budova. Zrovna tam probíhala mše, tak jsem se po interiéru rychle porozhlédla a vyrazila do Guatape, které již bylo kousek.
Nechala jsem se zlákat nabídkou nábřežní restaurace a poobědvala rybu Trucha al ajillo. Jelikož jsem toho včera moc nestihla, prošla jsem se tentokrát po ulicích Guatape a dozvěděla se něco o typických "zocalos ", což jsou barevné plastické malby na spodní části fasády domů. Nakoupila jsem nějaké ovoce a vyrazila na cestu k hostalu. U odbočky směrem na jakýsi hotel, jsem zabočila a podle instrukcí se vydala objevovat další krásy krajiny. Konečnou byl ten hotel. Pak jsem to vzala již na hostal. Odevšud však byl pkný výhled na La Piedra trůnící nas lagunami nádrže.
Dnes jsem se i docela opálila.

Žádné komentáře:

Okomentovat